
Ongelma tässä vaihdossa on, että bensakartta pitää säätää uusiksi, toki vanhasta kopioiden. Ja koska en käytä Extrakoodin mahdollisuutta sytkän säätöön se osuus pitää disabloida.
...seuraavana päivänä
Testaaminen on melko nopeaa. CPU:n vaihto ei auttanut tähän kierrosluvun vaeltamiseen.
Muita mahdollisia ongelmakohtia tulppien palamisen taustalla
Runditieto voi olla likaista koska se otetaan suoraan puolan miinusnavasta. MegaVelho Repe puhui voivansa tehdä ensi talvena uuden optisen digilukijan kampuran päähän, sytkäanturin viereen. Tässä lukijassa olisi sekin etu, että ruiskutus tehtäisiin suoraan koneen asennon mukaan, eikä kierrosluvun mukaan vaihtuvan sytytyksen mukaan kuten nyt.
Toinen mahdollinen ongelmakohta on itse puola, tulppien johdot tai ehkä jopa joku muu osa sähköjärjestelmästä... Tämä tulppaongelma tulisi ratkaista ennen ahtimen asentamista takaisin. Käymieni keskustelujen pohjalta arvailen, että puola pitänee kuitenkin vaihtaa koska 'suuremmassa paineessa tarvitaan kovempi kipinä'. Se mihin fyysiseen ilmiöön tämä perustuu on minulle toistaiseksi vielä mysteeri.
Etsintä jatkuu.