Muutoksia kurkkuun

Sitkeä tulppaongelma vaivaa projektia. Tämän lisäksi oikeiden säätöjen löytäminen tasakaasulla ajoon tuntuu melko vaikealta, ellei mahdottomalta. Etupytty käy rikkaalla ja takapytty laihalla, paitsi ei aina vaan joskus toisinpäin. Kaikenkaikkiaan hankalaa. Vain täyskaasukiihdytys menee hyvin, mikä on tietty tärkeintä.

Syntipukiksi näille ongelmille on keskusteluissa arveltu kaksi-kahteen kurkkuratkaisua (oikealla) joka on tähän tarkoitukseen ehkä liian avara ja päästää etu- ja takapytyn seokset sekaisin. Tätä arveltiin jo aluksi mahdolliseksi ongelmaksi, jos joudutaan ajaan vaparina. Ahtimen kanssa ei (kuulemma) ole niin tarkkaa koska ilmanpaine painaa kyllä kumpaankin pyttyyn sopivasti soppaa ja ilmaa. Mutta näin vaparina tämä saattaa olla ongelma.

Päätimme Repen kanssa kokeilla helposti ja nopeasti tehtävää muutosta jossa kurkkuun hitsataan väliseinä. Tämän pitäisi vähentää vääränlaista pyörteilyä ja tasoittaa etu- ja takapytyn seoksia.


Samalla kun kurkku oli irti pääsin kuvaamaan kannen avarrukset, ne kun unohtui dokumentoida viimeksi kun paikat oli auki.


Riipaisin palikat irti ja ajelin Nurmijärven pellepelottoman tallille. Vähän sahausta, rosteria, tigiä ja uusi imukaula läppärunkojen ja kannen välissä on valmis.




...seuraavana päivänä

Valmiit palikat takaisin pyörään ja koeajolle. Ja kerrankin heti huomattava parannus! Säätäminen helpottui huomattavasti, katsotaan auttoiko tulppaongelmaan...