Kannen sovittelua ja mittailua |
Vetokopan sahausta ja muotoilua |
Raitalaita paikallaan |
Ajatus kypsyi myös sen takia, että 20mm spacerin hinkkaaminen alumiinijöötistä autotallissa olisi toivottoman iso urakka, ja siitä olisi todella vaikea saada tasalaatuista. Päätimme lopulta tehdä koppien väliin 3 kpl 3mm alumiinilevystä työstettyä enskakopan yläosan muotoista 'prikkaa' ja laittaa kuhunkin väliin vain tavalliset pulttia syleilevät spacerit.
Näin koppien väliin muodostuu melko huomaamaton ritilä joka jatkaa sleeperi-ideologiaa mutta joka silmään sitten osuessaan täyttä omat visuaaliset tyylivaatimukseni.
Ahtimen ja vetohihnaan ohjainpörien tukilaakerointi ja -levy ovat vankkaa tekoa. Niiden takia enskakopan kanteen piti tehdä mpieniä avarruksia, josta oheinen videokin.
Mun kannaltahan tää kosmeettinen muutos oli helppo tehdä; Ideoimme useiden oluiden ääressä jutun ja lopulta Matti nakersi 10+ tuntia alumiinia samalla kun matkustin mukavasti junalla kotiin. Ja täytyy sanoa, että jos olisin itse tuon nakerrellut kasaan oman tallini työkaluilla niin olisi homma saattanut jäädä kesken, jos ei muuhun niin paineilmakoneeni laukeamiseen. Matilla sentään on pelit ja vehkeet, kokemuksen lisäksi.
Omakehu ei haise omaan nenään, muiden nenään ehkä, paitsi jos se on pieni ja äänetön.
Lopputulos irtonaisessa enskassa |