Hihnan sisäpuolella, ja oikeassa reunassa kiertää jokin jälki. Kivi? |
Poikkimenon kohta, kuvassa vasemman osan rispaantuminen johtuu hihnan kiertymisestä kytkinkellon ympärille. |
Valmistevika itse hihnassa? Lämpöhalvaus suljetussa vaikkakin hyvin tuuletetussa enskakotelossa? Spekseistä (DHTD 1120-D8M-40) huolimatta liian heikko hihna? Jotain muuta? Mitä?
Itselleni muistutukseksi: Enskan purkaminen vaatii astinlaudan taaemman tuen irroittamista, joka taasen ei irtoa ilman pohjapanssarin irroittamista. Sopiva huoltoreikä panssarissa olisi mukava.
Jokatapauksessa uusi hihna on tilauksessa, tulee Saksasta asti. Toivottavasti pian...
occams razor: yksinkertaisin vastaus on yleensä oikein eli liian hento hihna kun ahdin potkaisee?
VastaaPoistaAhtimen "potkua" on pyritty pitämään kurissa suht lyhyellä välityssuhteella ja varsin vaimennetulla ahtopaineen ohjauksella.
VastaaPoistaPitäisi varmaan tutkia miten hihna liikkuu ja pääseekö se vaeltamaan sivusuunnassa hihnapyörillään. Se on mahdollista uuden hihnan asennuksen jälkeen siten että kootaan enska normaalisti ja otetaan enskan kotelo pois käynnistyksen jälkeen. Siksi kotelo paikoillaan että käynnistysratas kun on tukilaakeroitu enskan koteloon.
Pitäisköhän sillekin tehdä oma telineensä niin kotelo olisi enää vain kosmetiikkaa ja kivisuojaa.
mm
Niinhän ne on yleensä nuo avobeltit tehty, siis siten että sille startille on tukilaakeri kiinteänä. Täytyis kattella löytyiskö sellaista välppää valmiina jostain. Sais ajeltua avona ja suljettuna systeeminä.
VastaaPoistaNyt lähden pariksi päiväksi lasten kanssa vaeltamaan joten palataan asiaan kun palaan ihmisten ilmoille.
Sitä paitsi ei tarvi irrottaa pohjapanssaria kun vekslaa sen astinlaudan takaraudan kanssa. Puolen tuuman kiintoavain toimi oikein kivasti. Ruuvia ei tarvi nähdä kiertääkseen sitä. Koita vaikka avata Jallupullo pimeässä nurkan takana. Onnistuu varmasti. Jos epäilet niin tulen näyttämään.
VastaaPoistamm