Ahtamalla paranee!

Uusi skaalattu kartta. Lisäsin tilaa reilusti 1000 ja 2000 rpm:n välille. Tämä auttoi, valtaosa ajamisesta tapahtuu tällä alueella.
Lapset on kesäleirillä, vaimo jumpassa; mitä teen? Tietty mietin pääni puhki bensakartan skaalauksen ja eri kiihdytysarvojen kanssa. Ja katsokaa mitä sieltä tulee: Nyt lähti ahdin kirjoittamaan ihan tosissaan! Olipa tosissaan mukava koeajo.

Aluksi säädin lennossa käsin, sitten käytin autotunea tarkemman hehtaarin kohdalleen saamiseksi ja lopulta vedin taas hienosäätöä käsin. Ehdin jopa hakemaan pikkuvaihteiden ylärekisteriä, tarkoittaa siis ajamista noin 80kmt - 100kmt kakkosvaihteella tehden pieniä kiihdytyksiä. Kovempaahan ei saa Länsiväylällä ajaa joten niihin suuriin kiihdyttyksiin ei oikein ole tilaa...

Tässä muuten samalla varmistui, että se ahdin antaa tarpeeksi, ainakin toistaiseksi. Aikaisemmin pelkäämäni liian pieni ahtimen kierrosluku ei siis ole syypää heikkoon kulkuun. Syypää löytyi karttaa skaalaamalla ja ongelmakohtien etsimisellä sen kautta.

Toki koneen käynnissä on vielä kaikenlaista säädettävää. Niistä sitten myöhemmin.

2 kommenttia:

  1. Ja remmi lepattaa!
    Oikein on mukava kuulla että homma alkaa näyttämään siltä että siitä jotakin irtoaa. Johan tässä kohta viisi vuotta on asialla oltu. Tosin väliin mahtuu pari murhetta ja sairautta sekä muuta rahanmenoa. Liekö nyt sitkeys palkittu?

    Lepattelehan tännekin päin jos aikaa liikenee.

    mm

    VastaaPoista
  2. Tuossa alempana tuli jo mainostettua mm. Tampereen näyttelyä jonne yhä luulen lepattelevani.

    VastaaPoista