Alipaineet katosivat map-anturilta

Olipa mielenkiintoista ajella duunista kotiin. Ahtopainemittari joka on MegaSquirtin kanssa samasa linjassa ei pudonnut normaalipaineen alle ollenkaan. Kone kuitenkin vastasi kaasuun normaalisti mutta tuntui varsinkin alakierroksilla käyvän rikkaalla. Eikä ahtopaine laskenut niin kuin sen pitäisi heti kaasua kiinni käännettäessä.

Länsiväylää ajaessani päättelin tästä, että ahtopaineen alipaineletkussa täytyy olla vuoto jossain, tai se on päässyt jostain irti. Todennäköisesti 5 minuutin korjaus. Ilta meni kuitenkin muissa hommissa joten huomenna ulkoilutan vaihteeksi faijan Savagea. 

2 kommenttia:

  1. Tarkoitatko normaalipaineella vallitsevaa ilmanpainetta merenpinnan tasolla? Jos näin niin siellä on vuoto letkussa tai jokin liittimistä on auennut. Jos MAP-anturi olisi rikki niin painemittari näyttäisi edelleen paineita normaalisti mutta koneen käynti ontuisi.

    Satulan alla on pari-kolme liitintä. Mapin oman letkun laatu herätti huolestusta jo uutena. Mittarissa, ahtopaineen- ja polttoainepaineen säätimissä on myös liitokset kuten läppärungossakin.

    Rakenne on hyvin samanlainen kuin yhdessä omista pyöristäni ja siinä olen pyrkinyt varmistamaan että on mahdollista "ontua kotiin" vaikka jokin komponenteista pettäisi. Jopa regulaattorin hajoaminen ei estä kotiin ajamista mutta vaatii pieniä säätöprosesseja maantien laidassa.

    VastaaPoista
  2. Jepu, juuri näin. Katsotaan jos tänään ehtisin letkuja heiluttelemaan...

    VastaaPoista