Hihnavedon yksityiskohtia

Enska levällään. Tässä näkyy hyvin jo vaihdettu uudemman vuosimallin vaihteiston spooriakseli. Pyörän vuosimalli on sellainen, että alkuperäinen vaihteiston ja kytkimen kiinnitys tulee kiila-akselilla ja tämä kyseinen kohta poiki jo kerran. Vaihdoimma siis varuiksi uudemman mallin ja paremmin kesävän spooriakselin tilalle. Samalla tuli uudet hihnapyörät hiukan helpommiksi löytää koska näitä spooriakselisia on tehty paljon enemmän.
Ahtimen akselin ja vetohihnapyörien tukilaakerlevy. Kuvassa mukana myös shimmilevyt omaksi muistutukseksi, että mikä levy kuuluu mihinkin väliin? Levy on umpialumiiniplootusta tehty ja todella tukevan oloinen. Toivottavasti se myös kestää. Itse veikkaan heikoimmaksi lenkiksi itse hihnaa...
Hihnapyörästö suurinpiirtein paikallaan ennen tukilaakerilevyä. Tästä näkee hyvin hihnan kierron. Ahdin on alinna keskellä olevan pyörän takana. Olisin halunnut hihnan tarkalla mitalla ilman ylintä hihnapyörää mutta kaksipuoleisia, 8mm hammasjaolla olevia yhden hampaan tarkkuudella tilattavia hihnoja ei saa, ellei niitä tilaa samantien 'kiinalaisen tehtaan tuotannon verran' varastoon. Piti siis tilata 'sopiva' listalta. Jos jollakulla on parempia hihnantilaustietoja niin kerro siitä!
Läheltä liippaa. Väliä on kuitenkin ainakin melkein milli joten ei tuon pitäisi ottaa edes lämmetessään kiinni. <kop><kop>
Enska kasassa juuri ennen ekaa koeakäyttöä.