ADHD saapui eilen illalla kotiin Espooseen ja pääsin aloittamaan uuden ruiskukartan säätämisen samantien. Kone pätkähti tulille uusilla asetuksilla ilman ongelmia (
Kierroslukutiedon korjaaminen ’for good’ (13.4.2011)). Uusi ruiskukartta tarvitaan nyt kun pyörä on taas ahdinkannassa. Säätämisen iloa ei valitettavasti ja naapuruston riemuksi kestänyt pitkään ennen kuin peli mykkeni täysin. Iltakin painoi siihen päälle joten lähipäivinä pitää tutkia mykistymisen syytä.
|
Rohkea motoristi olisi yrittänyt Tampereelta kotiin Espooseen ajamista. Ja olisi päässyt pari kilometriä.
|
|
Säätäjä sääsi säädettävää. Säälittävä lopputulos, ekalle illalle. Kuva (c) Matti T.
|
Oireita: TunerStudio ja Squirt-boksi saa järkeviä lukuja startilla pyörittäessä, bensapumppu käy normaalisti hetken kun laittaa virrat päälle, koneesta ei kuulunut ylimääräisiä ääniä tai pamahduksia viimeisen sammumisen yhteydessä, startti imaisee akun voltit 6v asti, muuten normaalit ~12v. Kone ei edes lupaa vaan on täysin mykkä, kuitenkin samoilla asetuksilla pääsin jo hetki sitten säätämään useammankin kierrosalueen karttaa.
Mahdollisia vikakohteita tarkistusjärjestyksessä: Tulpat saattoivat pimetä pielessä olevien seosten kanssa räplätessä. Toisaalta, se sama MegaSquirtin torakka jonka kanssa
jäin pariin otteeseen tielle saattoi ottaa itseensä matalista startttausjännitteistä. Toisaalta, tuskin se se on koska bensapumpu pyörähtää ainakin virtojen päällle laiton yhteydessä. Ahtimen paineputkesta voisi varmistaa ahdon toiminnan, vaikka en uskokaan nyt mekaaniseen vikaan. Hommaa hankaloittaa myös se, että jostain syystä lambdanäyttö on ollut koko ajan kokonaan poissa pelistä.
Lisää myöhemmin, tällä samalla kanavalla...