Tässä vaiheessa on tarkoitus saada siis luotettava teholappu niin, että pyörän saa muutoskatsastettua ahtimelle ja voin ajella laillisesti viranomaisten kirjoihin koodatulla pelillä.
Imusarja bensa- ja paineletkujen sekä johtojen takana. |
Vaparina tuo välilevy toimikin hyvin mutta nyt ahtimen kanssa sen vääntelyllä ei tuntunut olevan toivottua vaikutusta. Lopulta jätin välilevyn suoraan.
Päästessäni Prätkäpajan pihaan käveli tallista kuin sattumalta ulos Salakarin Jaska jolla on kokemusta moottorien ahtamisesta useammankin ukon tarpeiksi. Jaska ihasteli palikoitani, ainakin kohteliaisuudesta. Siinä turistessa tuli paljon oppia lyhyessä ajassa, ainakin se pyttyjen seosongelma ratkeaisi lyhentämällä etupytyn mäntää hiukan. Tuo välilevy sai turhuudentuomion ainakin näin ahdinkäytössä.
Ekalla vedolla paineensäätöventtiilin jousi osoittautui selvästi liian löysäksi. Vaihdoin siihen samantien jäykimmän tallistani löytyneen jousen, jonka onneksi olin roudannut mukaan. Valmistauduin samalla koodaamaan squirtin bensakarttaa uusiksi.
Toisella vedolla saatiin puhdas mittaus, mitä nyt takapytyn pakoputkesta lenteli kipinöitä. Veikkaan niitä vaimennusvilloiksi, koska mitään muuta vikaa ei ilmennyt. Myöskään squirtin karttaan ei tarvinnut kajota. Veto siis onnistui, ainakin kestävyyden osalta. Sitten jäikin jännitettävää miten tehojen kanssa olisi...
Ainakaan teho ei ole laskenut. Onnistunut viritys siis. Peli menee nyt sen wanhan 20% säännön sisään. Jos haluan joskus kutitella lisää önkää palataan siihen asiaan erikseen. Nyt ADHD on kuitenkin paperien puolesta valmis muutoskatsastukseen. Tutulla katsurilla onkin aikaa ensiviikolla...
Kiitokset Lequlle ja tiimille iltahommista ja erittäin edullisesta tehonmittauksesta!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti