Toimiva kartta - Nyt muutoskatsastukseen ja sitten vain kovaa ajoa

Ruiskun uusi bensakartta toimii jo hyvin.
Kävin tänään jälleen pitkällä koeajolla jonka lopputulos ei ollut odotettu: En jäänyt tielle, mitään osia ei pudonnut pientareelle, kone ei piiputtanut tai syönyt öljyä, bensaa tai liito-oravia, mikään osa ei myöskään haljennut tai räjähtänyt. Aivan mahtava äitienpäivälahja, ainakin mulle.

Parina viime kesänä mulla meni ruiskun kartan hiomiseen näin hyväksi useita kuukausia. Ekalla vedolla kulutus oli 45 litraa sadalle. Jos siis olisin silloin päässyt niin pitkälle, tuo kulutuslukema kun on lähinnä laskennallinen. Nyt - kun hankin sen TunerStudion lisenssin - homma lähti rokkaamaan muutamalla vedolla. Melkoinen ero!

Toki hiottavaa on vielä vaikka kuinka paljon. Esimerkiksi ruiskun required fuel arvo on nyt 15.2 (vaparina 14.6) ja silti karttan korkeimmalla kohdalla syöttöä työntää 200%. Siis kaksi kertaa suuttimen maksimisyötön verran.

Peli on nyt kuitenkin valmis tehon mittaukseen ja muutoskatsastukseen! Jos se kestää sinne asti, edellisillä kerroilla ei mennyt <kröhöm> ihan putkeen (katso Toinen penkkiveto tehojen mittaamiseksi (2.4.2008) ja Muutoskatsastusta varten tarvitaan todistus tehoista (19.1.2008)). Ainakin koitan päästä sillä töihin ja takaisin muutamaan kertaan ennen tehopenkkiin ajelua.

Seuraava viesti varmaan ja toivottavasti konttorilta.


Lisäsin muuten wanhoihin juttuihin joissa on ruiskunsäätötarinoita uuden MegaSquirt -tagin. Tästä kun on tullut kyselyjä. Samalla laitoin kommentoinnit päälle, ja muutin RSS-asetuksia etälukijoille.

1 kommentti:

  1. Hieno äipänpäivä!

    Myös täällä ollaan onnellinen ettei mennyt kaikki rahasi hukkaan.
    Nyt on vaarana että iskee ahtopaineahneus. Se on vakava ja kallis tauti...

    mm

    VastaaPoista