Kuva (c) 2012 MMAF. |
Tarkoitus on kerätä ajantasaista dataa 1.1.2010 voimaan tulleen kopterlain (eli asetus L-luokan ajoneuvon korjaamisesta ja rakenteen muuttamisesta (1078/2009)) metelipykälistä ja niiden soveltuvuudesta käytäntöön. Toisinsanoen kysymys kuuluu, kuinka realistisia nykyiset raja-arvot todellisuudessa ovat?
Pyöristä kirjataan ylös merkki, malli, moottorin iskutilavuus, vaihteiden lukumäärä ja käyttöönottovuosi (ja tietenkin tulokset). Muita tietoja ei yksilöidä. Mittaus tapahtuu voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti.
Taustat: Metelin mittauksia tien päällä (10.5.2012)
Mittaustulokset: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1835.msg9206#msg9206 ...20 vakiopyörää mitattiin, niistä neljä läpäisi rajat.
VastaaPoistaSeuraavaksi pyöriin ehdotetaan pakollista melupiirturia josta avautumiset voi lukea ryssässä ilman mittaamista?