Talvella laivan katsemointi ei ehkä ole ihan viisasta. Mutta samalla tavalla tilajako ja yleisilme selviää pakkasessa kuin kesäkelilläkin. Ajelut, laitteiden käyttö jne ei toki ole mahdollista.
Topin hintapyynntö lienee aika kohdillaan, laiva pitäisi vielä nähdä telakalla. Se onkin keväällä menossa Jämsän Olkkolaan.
Keli ajoreissulla oli todella jäinen. Tiet olivat kauttaaltaan peilijäässä ja siinä päällä huntu lunta. Kitkarenkailla sai sompailla todella varovaisesti.Muikkari itselleni: Älä jatkossa yövy Varkaudessa, varsinkaan jos on pohjoistuuli ja et ole tottunut sellutehtaan aromeihin.
MS Pihka (2) nähtiin heti seuraavana aamuna Leppävirroilla. Pihkassa oli kaikki kohdallaan, tekniikka, kunto, ulkoasu.Ainoa ongelma on koko, se on meidän haluihin ja tarpeisiin liian pieni. Tämä harmittaa aika paljon koska muuten MS Pihkassa kaikki osuu ns maaliin.
Ajelureissulle tuli mittaa yli 800km. Vietimme toisen yön sukuloimassa Mikkelissä. Koukkasimme myös Kouvolaan katsomaan meillä asuvan naisen heruttamaa antiikkikirpparia.Koko reissun ajan oli ripsakka talvikeli, ja tiet olivat aivan älyttömän liukkaassa kunnossa.
Jääpinnoitetuista teistä ja kitkarenkaista huolimatta Spider toimi tässä äärikelissä hienosti; Kertaakaan ei tullut olo, että auto menee omia menojaan vaikka luistonesto selkeästi teki hommia ja ABS laulaa joka hidastuksessa.
Tämä oli ehkä hiukan yllätys, en ole ennen ajanut Spiderilla näin äärikeleissä ja kesään suunniteltu urheiluavoauto olikin todellinen kulkija myös tässä liukkaudessa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti