Mitä et saa piiloon: Korosta!

Kannen sovittelua ja mittailua

Vetokopan sahausta ja muotoilua
Raitalaita paikallaan
Ahtimen vedon pyörien laakeroinnin tuki tulee sen verran ulos, että enskakopan sisä- ja ulko-osan väliin jää väkisinkin muutaman sentin rako. Intohimoinen sisustajavaimoni on joskus lausunut ohjeen 'korosta sitä mitä et saa piiloon'. Miettiessämme Matin kanssa miten leikkaamme ja kiinnitämme enskavedon ulkokopan tämä lausunto välähti mieleen.

Ajatus kypsyi myös sen takia, että 20mm spacerin hinkkaaminen alumiinijöötistä autotallissa olisi toivottoman iso urakka, ja siitä olisi todella vaikea saada tasalaatuista. Päätimme lopulta tehdä koppien väliin 3 kpl 3mm alumiinilevystä työstettyä enskakopan yläosan muotoista 'prikkaa' ja laittaa kuhunkin väliin vain tavalliset pulttia syleilevät spacerit.

Näin koppien väliin muodostuu melko huomaamaton ritilä joka jatkaa sleeperi-ideologiaa mutta joka silmään sitten osuessaan täyttä omat visuaaliset tyylivaatimukseni.

Ahtimen ja vetohihnaan ohjainpörien tukilaakerointi ja -levy ovat vankkaa tekoa. Niiden takia enskakopan kanteen piti tehdä mpieniä avarruksia, josta oheinen videokin.

Mun kannaltahan tää kosmeettinen muutos oli helppo tehdä; Ideoimme useiden oluiden ääressä jutun ja lopulta Matti nakersi 10+ tuntia alumiinia samalla kun matkustin mukavasti junalla kotiin. Ja täytyy sanoa, että jos olisin itse tuon nakerrellut kasaan oman tallini työkaluilla niin olisi homma saattanut jäädä kesken, jos ei muuhun niin paineilmakoneeni laukeamiseen. Matilla sentään on pelit ja vehkeet, kokemuksen lisäksi.

Omakehu ei haise omaan nenään, muiden nenään ehkä, paitsi jos se on pieni ja äänetön.

Lopputulos irtonaisessa enskassa