Enskan levitys teettää kaikenlaista lisäduunia

Startin akselin laakeroinnin jatkopala
Jatkopala paikallaan, kuva alapuolelta enskan sisään
Vaihdepolkikimen akselin jatkos valmiina
Enskan levitys teettää samantien kaikenlaista lisäduunia. Ainakin startin akseli, vaihdepolkimen kiinnitykset ja astinlaudan kiinnitykset ja paikat pitää tehdä uusiksi. Tätä en tullut ajatelleeksi siinä vaiheessa kun enskaa vielä kasattiin, mikä toki lähinnä osoittaa oman ajateluni köyhyyttä.

Matti sorvasi enskakopan kanteen tulevan startin akselin laakerituen. Starttihan pomppaa ulos ja akseli tukee startatessa myös enskankopan kanteen. Tämä takaa startin toimivuuden myös tällä uudella konstruktiolla, tosin tuo teflonlaakeri on kuivana eikä siinä ole öljykylpyä kuten vakiona.

Myös vaihdepolkimien akselia piti jatkaa niin, että polkimet saatiin sovitettua paikalleen kunnialla. Samalla tuli sitten korjattua jo muutenkin renaava ja löysäksi kulunut vaihdepolkimen akseli.

Vielä on tekemättä astinlaudan uudet kiinnitykset, ne onnistunee yksinkertaisilla kiinnityspulttien jatkopaloilla. Asia selviää sitten kun enska on taas paikallaan ja paikat pääsee mittaileman kunnolla. Astinlaudan siirtäminen ulommas pyörän keskilinjalta syö muutaman asteen kallistusvaroista. En kuitenkaan usko tätä ongelmaksi kun olen jo viime talvena parantanut merkittävästi alustan komponentteja. Kesä näyttää...

Kuvat © Matti T, 2011