Ville 'Camo' Pitkänen on tuttu Virtuaalilentäjät r.y:n ajoiltani. Tässä Camo antaa tyyppikoulutusta simun pyörittämiseen. Tarkoituksena on, että siirryn reservistä takaisin Virtuaalipilottien aktiiveihin, tällä kertaa osallistumalla museon mersusimutoimintaan. Ensin pitää vain saada kotitalo valmiiksi, ja opiskella simun pyörityksen hienoudet.
Pääsin koulutuksen ohessa heittämään G2:lla pienen keikan. Tehtävässä Stadin päällä on havaittu lentokone joka pitää käydä tunnistamassa, ja jos se osoittauttuu Venäläiseksi niin myös ampumassa alas.
Rullaus Malmilla kiitotielle, nousu ja jyrkästi kohti keskustaa. Kohde löytyy nopeasti. Ensimmäisellä ohilennolla tunnistus: Punatähdillä varustettu Dacota, joko DC-2 tai 3.
Passin jälkeen ajan tynnyrillä DC:n ylle ja taakse. Nopea sarja ja zoomaus ylös oikealle. DC:n oikea moottori savuttaa mutta kohde jatkaa lentoaan kohti kaakkoa samalla korkeuttaan menettäen.
Toinen passi ylhäältä takaa ja todella kovaa, yli 500kmh nopeudella. Oikeaa poljinta, lyhyt sarja ja väistö DC:n alta vasemmalle. Melkein osun Dacotaan. Zoomaus ylös vasemmalle, DC:tä ei näy enään missään. Sen sijaan taivaalla leijailee neljä vihollisen laskuvarjoa. Suunta pohjoiseen kohti Malmia ja lopuksi kengurulasku Malmille.
Museolla oli myös uutta nähtävää. Ns Utin Mersu eli tunnukseltaan MT-452 Messerschmitt Bf 109 G-6 on päässyt Ilmailumuseolle.
Museon simulaattorit siirretään Mersun lähistölle tänä keväänä.
Mersun moottori Daimler-Benz DB 605, tämä G2- mallista. Yli 34 litrainen ylösalainen V-kone jossa oli jo sodan alussa suoraruiskutus ja kahdennetut sytytys ja jäähdytysjärjestelmät.
Mersun hyvin tunnistettava ja omalaatuinen viheltävä ääni (Check Flight Gustav, Sounds of the Messerschmitt Bf 109 G-2) tulee kuvassa oikealla näkyvästä ahtimesta, tai tarkemmin sen aiheutamasta imuäänestä. Tullessaan kohti Mersu nimittäin viheltää ja mennessään poispäin pörisee.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti