Tammikuun alussa firman tallista lähtiessäni huomasin konepellillä roiskeita. Pesin ne pois ensin painepesurilla, siten harjalla ja pesurilla, sitten yritin jo mäntysuopaa ja rasvanpoistoa. Lopulta oli pakko todeta, että pinnoitteeseen (Keraaminen ja hydrofobinen pinnoitus (17.12.2018)) tuli jälki.
Otin yhteyttä pinnoitteen tekijään ja tänään tuota tutkailtiin porukalla. Ammattilainen epäili sitä tiesuolaksi joka on pudonnut pellille esim nosto-ovesta.
Lopulta tuo piti myllyttää pinnasta pois. Myllyttäminen poisti samalla myös keraamisen pinnoitteen joten koko konepelti piti käsitellä uusiksi. Auto jäi lämpimään talliin odottamaan pinnoiteen kovettumista, saan sen alleni taas huomenna.
Episodista jää kuitenkin epäilys; Miksi tiesuola saa pinnoiteen pilalle? Oliko pinnoite vielä tuossa vaiheessa sen verran pehmeää, että se reagoi suolaan noin? Vai onko autolle pudonnut jostain jotain muuta kuin suolaa?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti