Spiderin automatiikka huuteli öljynvaihtoa. Päätin tehdä homman alta pois. Varsinainen ensihuolto on aikataulussa vasta keväällä 16tkm kohdalla.
Suodatin ja uudet öljyt tulivat netistä viikossa. Tilasin Castrol 5W-40 täyssynteettiset öljyt ja tarvikesuodattimen. Autossa pitää käyttää kelistä riippumatta 5W-40 öljyjä koska automatiikka haistelee viskoisuutta ja voitelua koneessa. Eri luokan öljyjen kanssa tuo automagiikka menee (kuulemma) sekaisin.
Koska määräaikaishuolto on niin lähellä en valuttanut öljyjä pois alakautta vaan imaisin ne pois öljytikun reiän kautta. Suodattimen vaihto oli suoraviivaista mutta sotkuista, suojasin moottoritilaa runsailla räteillä ja siitä huolimatta pari öljypisaraa löysi tiensä johonkin väliin. Spiderfoorumin ohjeet nopeuttivat hommaa, eipä tarvinnut miettiä mitä irroitaa ja mistä aloittaa.
Talliin on kertynyt jo varmaan kymmenen litraa kaikenlaisia jäteöljyyjä eri purnukoissa. Pitänee ottaa ohjelmaan niiden palautus jäteasemalle, kohta eivät enään usko harrastajaksi.
Huoltoilmoittimen resetti
Spiderissa huoltoilmoittimen resetti on helppo homma; Käynnistysnapista kaksi painallusta (ilman kytkintä ja käynnistämistä) ja sitten kolme kertaa kaasupoljin pohjaan. Lopuksi käynnistysnapista virrat pois.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti