Tuli sitten liikenteessä huomautus siitä, että olen unohtanut katsastaa käyttöautomme. Mukavaa oli, että asiasta tuli vain huomautus, olisivat voineet antaa sakon tai vaikka pahalla päällä viedä kilvet. Suorin samantien konttorille jossa katsastuksen piti olla tälle uudehkolle laatuautolle läpihuutojuttu. Vaan ei ollutkaan.
Vasen etunakki ei jarruttanut riittävästi. Erikoista tässä oli se, että en ajossa ollut huomannut, edes liukkailla keleillä ja ESP pois kytkettynä, mitään eroa jarrujen tehoissa. Mutta hylky mikä hylky. Ja koska katsastus oli (reilusti) myöhässä tuli päälle samantien ajokieltoa, sentään korjaamolle ja sieltä konttorille saa ajaa.
Pikaisen tarkistuksen perusteella jarrulevyt ovat hyvässä kunnossa. Jarrupaloissakin on melkein sentin verran pintaa. Näyttäisi sisempi jarrumäntä olevan hiukan jumissa, tosin liikkuu sekin kun vääntää.
Nyt mietin kuumeisesti tekisikö tuon pikkuhomman itse hiekkapihalla sateessa kyykistellen vai saanko jostain kohtuuhintaisen huollon joka purkaa palikat, laittaa väliin kupari tjsp jarrutahnaa? Taidan teettää työn, on näissä harrastepeleissäkin ihan tarpeeksi...
Se meni sitten huoltoon, ei kuulemma saa jarrumäntään vaihtokumeja vaan menee vaihtoon koko satula. Ei siis tule paljoakaan tuntitöitä näin, ja se jarrusatulakin on vaihtosatula...
VastaaPoista