Ongelma tiedossa, syytä haetaan...

Vian etsintä alkoi täältä. Tulpissa ei ollut vikaa.

Pyörijän teippaus ja anturit olivat myös kunnossa, ei vikaa täälläkään.

Akku vielä epäilyttää, se on kuitenkin jo neljä vuotta vanha... Huomaa muuten, että se nippusideviritys ei sitten ollut kesään asti voimassa.
Kuten tuossa hiljakkoin kirjoittellessani arvailin, niin syypää koneen kuolemaan on se sama MS:n torakka jonka kanssa oli viime kesänäkin ongelmia.

Repe kertoi, että MS:n sisällä se on ainoa komponentti, joka ottaa suodattamatonta virtaa HD:n sähköjärjestelmästä. Jos systeemissä on virtapiikki niin palikka kärähtää. Mulla on siis seuraavana haussa virtapiikin aiheuttaja ja sitä varten kokonainen joukko näitä torakoita pöydällä odottelemassa. Terkkuja PartCo:lle.

Nyt pitää siis kaivella esiin syypää sille, että latauksessa on virtapiikkejä. Jos akku on hetkenkin irti systeemistä pääsee latausvirta karkuun taivaisiin. Akun plussa- ja miinuskaapeloinnista siis lähdetään.

Myös staattorin ja lataussäätimen välinen liitin on melko kulunut ja Matti tekikin siihen viime talvena jousen. Sinne voisin juotella ensihätään hiukan lisää tavaraa niin, että kontakti on varmasti kunnollinen. Samalla voin mitata staattorin tuoton ja lataussäätimen sielun elämää.

Näillä luulisi selviävän pääsiäisestä. Ja jos joku kyselee tuosta Bilteman akusta, niin se on pelannut ainakin tähän asti hyvin. Ostin akun neljä vuotta sitten joten se on myös yksi epäilyksen kohde.