Reilu kevätajelu ja akseli poikki

Säätäminen on edennyt nyt siihen pisteeseen, että peli käy hyvin tyhjäkäyntiä ja ottaa kierroksia ilman kuormaa. Edessä on siis ekat ajot ruiskun bensakartan säätämiseksi. Onnessani vedin eteisessä nahkapukua päälleni ja kävimme vaimoni kanssa seuraavanlaisen keskustelun:
- Kulta, arvaa mihin olen lähdössä! <innosta kihisten>
- Varmaan johonkin tienvarteen hyytymään???

Jep jep. Pääsin muutaman kilometrin kun vaihdepolkimesta katosi henki. Ongelma ei onneksi ollut vakava ja pääsin yhdellä vaihteella ja kytkimellä luistelemalla kotiin tutkimaan mikä on vikana.

Tässä yhteydessä on muuten hyvä mainita, että ostin käyttämääni TunerStudioon lisenssin koska katsoin, että muutaman vuoden ilmaisversion käytön jälkeen voisin kehittäjille jo jotain maksaa. Halusin myös kokeilla olisiko maksullisen version ominaisuuksista apua.

Se oli todella hyvin sijoitettu 39,- taalaa! Sain mainion analyysityökalun ja mikä parasta, hienosti säädeltävän autotunerin joka haeskelee bensakarttaa automaattisesti oikealle hehtaarille samalla kun vain ajelen ympäriinsä ja ihastelen miten läppäri ja sen softa konffailee squirttia stongan päällä.

Kartasta tuli jo melko mainio vajaan kymmenen kilometrin ajalulla. Ja sitten se akseli poiki. Akseliahan pitki jatkaa viime talvena samalla kun ensiövedon kantta vedettiin hiukan ulospäin.

Vaihdepolkimen jatkettu akseli kesti melkein 10km

Hitsari on omien sanojensa mukaan "ilmeisesti ollut hitsaavinaan akselin jatkokset yhteen. Sauman vahvuus lienee kadonnut sorvissa. Nyt kohta pitää viistää, hitsata uudelleen hyvin ja sorvata pyöreäksi. Siinä on onneksi tuo ohjuritappi tallella että tulee suora akseli."

Pääsen jo huomenissa osaavan hitsarin luokse. Aikaahan ei tällaiseen pikkuhommaan mene kuin vartti, plus pari tuntia löpisemiseen eli yhteensä vajaa neljän tunnin pikkujuttu. Tai jotain sinnepäin.

Enkä muuten jäänyt tienvarteen vaan pääsin kotitalliin. Se vaimo mitään tiedä.